Gyártás éve: 1985
Gyártás helye: Neckarsulm (Németország)
Típus gyártása: 1976-1988-ig
Típus gyártási darabszáma: 150971 db
Motor: 2.0 (4henger/soros), 1984 cm 3 , 92 KW
Sebességváltó: 5 sebességes, manuális
Fékrendszer: elöl tárcsafék, hátul dobfék
Öntömeg: 1.130 kg
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,6 s
Legnagyobb sebesség: 204 km/h
Átlagfogyasztás: 7,7/100 km
Extrák: magnézium keréktárcsák, elektromosan állítható külső
visszapillantó tükrök, elektromosan nyitható és kivehető
napfény(targa)tető, bőr borítású kormány, kormányzár, szivargyújtó,
elektromos nyitású csomagtartó, motortér világítás, fűthető
ablakmosó fúvókák, motoros rádió antenna….
Érdekességek: a Porsche 924 a gyár első soros 4 hengeres,
vízhűtéses orrmotoros, de hátsókerék hajtásos típusa, mely 1976-ban
jelent meg. Az 1985-ös sorozat a típus utolsó évjárata, melyből az
évben már csak 2319 db készült. A 924-es sorozatot a Volkswagen
konszernből származó alkatrészei, egységei – úgymint a 2.0 l-es
motor – miatt a közelmúltig nem értékelték teljes értékű Porschenak.
Az 1980-as modellévtől az Audi AG neckarsulmi gyárában galvanizált
karosszériával készült, ennek, illetve a kiváló VW és Audi kompatibilis
alkatrészeknek köszönhetően az összes Porsche 70%-a manapság is
forgalomban van.
Az autó háttérinformációi: 2020. januárjában került Magyarországra,
egy müncheni Porsche szervíztulajdonos hagyatékából lett vásárolva.
Az előző (2.) német tulajdonos kifejezetten felújítási céllal vásárolta
az autót még évtizedekkel ezelőtt, azóta a szervízben tárolta. A
hajtásláncot és futóművet gyári minőségben újította fel, ám a
fényezés kisebb javításaira már nem volt módja. Az örökösök
értékesítették az autót, amin hazaszállítását követően már csak a
kisebb szervízmunkákat és a fényezés esztétikai javításait és az
alvázvédelmet kellett elvégezni. A veteránminősítésre, honosításra,
műszaki vizsgáztatásra 2020. áprilisában került sor. Azóta a család
féltett kincse.