Volkswagen Typ 1 / VW 1200 Export
Az utolsó szériás szövetkárpit tetejű modell, eredeti műbőr üléskárpitozás, jobb oldali ajtón könyöktámasszal. Az ablaktörlő rendszer egysebességes, az ablakmosó a pótkerékről üzemeltethető a pótkerék levegő nyomásával, bowdenes benzinszint jelző. 6 Voltos dinamós áramfejlesztő, lábbal működtethető fényváltó relé. A biztonsági öv, a fénykürt és a vészvillogó ekkor még nem került beépítésre. Alvázas karosszéria, külön felépítésű kasztni, torziós független kerékfelfüggesztés és dobfék mind a négy keréken. Egykörös fékrendszer, 15” diagonál gumiabroncs. Léghűtéses boxermotor olajhűtővel kombinálva, olajtükrös levegőszűrő, fémrácsos olajszűrő, automata szivató.
A 21,5 milliós darabszámával ez a valaha legtöbbet gyártott modell a világon.
Gyártás éve: | 1962. május 10. |
Gyártás helye: | Wolfsburg, Németország |
Gyárat vasúton elhagyta: | 1962. május 11. |
Első forgalomba helyezés: | Klagenfurt, Ausztria |
Típus gyártása: | 1938-2003 |
Motor: | Négyhengeres benzinüzemű boxer, 1192 cm3 |
Teljesítménye: | 25 kW / 34 LE |
Sebességváltó: | 4 sebességes kézi |
Meghajtás: | Hátsókerék meghajtás |
Legyártott darabszám: | 21.529.464 db |